Na IFA smo postregli s trendi na področju velikih gospodinjskih aparatov

2016_8_2sTrg velikih gospodinjskih aparatov ostaja močan, segmentu vgradnih naprav pa se obeta rekordna prodaja v Evropi. V GfK do konca leta pričakujemo 166 milijard € skupnih prihodkov v segmentu velikih gospodinjskih aparatov in zmerno rast prodaje za +1 % v primerjavi z letom 2015. Vse to smo predstavili na letošnjem sejmu IFA v Berlinu.

Zahod

Zahodna Evropa v prvih šestih mesecih letošnjega leta, tako količinsko kot tudi vrednostno, beleži +5 % rast. K tej rasti so največ prispevale Nizozemska z +8 % ter Francija in Švedska, vsaka s po +6 %. Če se bo trend nadaljeval, lahko do konca leta pričakujemo rekordno prodajo, ki se bo gibala blizu 32 milijard €.

Vzhod

Že tri leta zapored se v Vzhodni Evropi trg velikih gospodinskih aparatov močno razvija. Do konca leta pričakujemo rast prodanih količin za +7.5 %. Vrednost trga pa naj bi do konca leta 2016 dosegla 4,3 milijarde €. Največjo rast prihodkov, kar +28 %, beleži Romunija. Pripisujemo jo ekonomski stabilnosti, višjim plačam in večjemu bruto domačemu proizvodu. Na drugi strani pa je pod vprašajem razvoj ruskega trga, saj so cene nafte nizke, država pa se sooča z visoko stopnjo inflacije. Po močnem upadu v prejšnjem letu se je v prvi polovici letošnjega leta prodaja stabilizirala in je v primerjavi z enakim obdobjem lani večja za +2 %. Skupni prihodki znašajo 3,6 milijard €, kar je precej slabo, če primerjamo z rekordnim letom 2013, ko so prihodki znašali 5,5 milijard €.

Kitajska in Latinska Amerika

Največji trg velikih gospodinjskih aparatov si v primerjavi z lanskim letom letos ne obeta prevelikih sprememb, ustavil se bo pri približno 32,5 milijardah US$. Pričakujemo, da se bo Kitajski trg okrepil v letu 2017.

Z 12,5 milijardami US$ prihodkov bo do konca letošnjega leta trg velikih gospodinjskih aparatov v Latinski Ameriki najverjetneje najmanjši v zadnjih osmih letih, tako ostaja v globoki recesiji.

Vgradni gospodinjski aparati z rekordno prodajo v Evropi

Prvič v zgodovini je trg vgradnih gospodinjskih aparatov dosegel 40 % prodaje velikih gospodinjskih aparatov. Z rastjo prodaje za dobrih +7 % v zadnjih 12 mesecih tako vgradni aparati v Evropi že prekašajo prostostoječe aparate, ki beležijo rast +5 %.

Ko se obrnemo proti Zahodni Evropi, v GfK zaznavamo sledeče paradne konje:

  1. Štedilnike in pečice z integrirano parno funkcijo, ki v prvih šestih mesecih letošnjega leta beležijo rast prihodkov za +34 % v primerjavi z enakim obdobjem lani. Ta dokaj nov segment predstavlja 12 % celotne prodaje vgradnih pečic.
  1. Kuhalne plošče s fleksibilno indukcijo, ki so med potrošniki vedno bolj priljubljene in predstavljajo že 45 % prodaje indukcijskih štedilnikov.
  1. Inovacije pri napah, kot na primer tako imenovani ”hob extractors”, ki predstavljajo 4 % celotne prodaje nap v Vzhodni Evropi.

Priljubljeni povezani gospodinjski aparati

Segment povezanih naprav v Evropi dosega 3 %, v Aziji pa 5 % tržni delež, največ na račun inovacij, ki igrajo pomembno vlogo pri rasti prodaje povezanih naprav. Glavna akterja sta pralni stroj in hladilnik, pri katerih je povezljivost funkcija z dodano vrednostjo in dvigne končno ceno izdelka v povprečju za +50 %.

V GfK ugotavljamo, da obseg trga večajo tudi okolju prijazni izdelki. Podobno kot Hrvaška v juniju in oktobru 2015, so države z uvedbo energijskih oznak uvedle subvencije za nakup energijsko bolj učinkovitih naprav, kar je pri mnogih sprožilo zgodnejšo zamenjavo aparata.

Slika 1: Gibanje prodaje velikih gospodinjskih aparatov na Hrvaškem (januar 2014 – december 2015)

2016_8_2.1

Vir: GfK Panelmarket, Major Domestic Appliances, Croatia, January 2014 – December 2015

Spletni nakupi – svetovni fenomen, še posebej priljubljen v Evropi

Skoraj 20 % prihodkov od velikih gospodinjskih aparatov v Evropi je ustvarjenih s spletno prodajo. Na letni ravni znese to 8 milijard €. Na Češkem in v Veliki Britaniji je v prvi polovici letošnjega leta 35 % prodaje ustvarjene s spletno prodajo. Slednja je posebej pomembna za prostostoječe aparate, ki predstavljajo malenkost več kot 20 % prihodkov pri pralnih strojih in hladilnikih ter dobrih 35 % v segmentu ”side-by-side” hladilnikov.

Metodologija

Kjer ni drugače navedeno, se vsi podatki nanašajo na obdobje januar 2016 – junij 2016. Stopnje rasti pa se nanašajo na enako obdobje prejšnjega leta.

Članek je bil objavljen v kategoriji Trgovina in potrošnja. | Ključne besede: , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *